Kranio-sakral terapi

Hos Fysiohuset Skanderborg kan du modtage kraniosakralterapi af vores erfarne fysioterapeut Sabine Skov. Sabine har kurser indenfor kraniosakralterapien og bruger det i en kombination med den fysioterapeutiske behandling. Hun har hjulpet mange klienter med at opnå mindre smerte gennem denne behandlingsform. Hun skræddersyr hver behandling til individuelle behov for at sikre de bedste resultater.

Kranio-sakral terapi er meget effektiv til:

• At løsne op for ubalance og spændinger
  • Afspænding af nervesystem, muskel og bindevæv
  • Søvnbesvær, stress, hovedpine, kroniske smerter, kropslig uro, muskel- og ledsmerter

Under en behandling anvender terapeuten blide tryk og strækninger på kroppen for at stimulere det kraniosakrale system og forbedre dets funktion. Dette gør at kroppen aktivt slipper sine bevidste eller ubevidste spændinger. KranioSakral Terapien arbejder med knogler, membraner, cerebrospinalvæske, muskler, bindevæv og organer og har hermed indflydelse på nerve-, hormon- og immunsystemet hvilket giver en effekt for hele kroppen.

Da det er en meget blid behandlingsform kan det både bruges til børn og voksne

Vores mål hos Fysiohuset Skanderborg er at hjælpe dig med at opnå bedre sundhed og velvære på en naturlig og holistisk måde. Vi tror på at bruge en kombination af forskellige behandlingsformer for, at finde den bedste løsning til vores klienters individuelle behov. Kontakt os i dag for at lære mere om kraniosakralterapi og vores andre behandlingsformer.